توصیه‌ های الهام‌بخش کسب‌وکار از رهبران صنعت

D1734439T16590519(web)

در هر سطحی از سازمان که باشید ـ مدیرعامل، مدیر بازاریابی، ویزیتور یا نگهبان ـ احتمالاً روزهایی را تجربه کرده‌اید که انگیزه‌ی کاری‌تان به اندازه‌ی بقیه‌ی روزها بالا نیست. یکی از بهترین درمان‌ها برای چنین روزهایی خواندن نکات خردمندانه‌ی رهبران صنعت است که برای ما به یادگار گذاشته‌اند. در اینجا ۱۰۰ نقل‌قول الهام‌بخش را با هم می‌خوانیم. این نقل‌قول‌ها براساس موضوع دسته‌بندی شده‌اند.

شور و اشتیاق
۱) اشتیاق، درخشش چشم، ریتم حرکت و قدرت دستان شماست؛ اشتیاق موج اراده و انرژی برای اجرایی کردن ایده‌تان است. هنری فورد
۲) بدون اشتیاق، انرژی ندارید و بدون انرژی تقریباً هیچ چیز ندارید. دونالد ترامپ
۳) هیچ فردی موفق نخواهد شد مگر اینکه عاشق کارش باشد. دیوید سارنوف، مدیرعامل RCA
۴) اگر اشتیاق خود را پیدا کنید، دیگر چیزی به‌عنوان کار برای‌تان معنایی نخواهد داشت. ال ای رید، مدیرعامل ایپک رکوردز
۵) هیچ‌وقت پول برایتان ملاک نباشد. برای اینکه شکوفا شوید شغلی داشته باشید که با ارزش‌های‌تان همسو باشد. آلوین لوئیس، مدیرعامل Potbelly Sandwich Works
۶) یک نگرش مهم برای موفقیت این است که خودتان باشید. هیچ‌وقت آنچه را که از شما، شما می‌سازد، پنهان نکنید. ایندرا نوئی، مدیرعامل پپسی
۷) اگر ایده‌ای دارید که نمی‌توانید فکر کردن به آن را متوقف کنید، احتمالاً آن ایده ارزش پیگیری دارد. جاش جیمز، مدیرعامل Omniture

برنامه‌ریزی کسب‌وکار
۸) برای شروع یک کسب‌وکار به چه چیزی نیاز دارید؟ سه چیز ساده: محصول‌تان را بهتر از هر کسی بشناسید، مشتری‌تان را بشناسید و اشتیاق سیری‌ناپذیری برای موفقیت داشته باشید. دیو توماس، مؤسس وندیز
۹) رمز جلو افتادن، شروع کردن است. رمز شروع کردن، تقسیم کردن کارهای پیچیده به کارهای کوچکتر و قابل مدیریت و سپس شروع کردن اولین کار است. مارک تواین، نویسنده
۱۰) هر زمانی برای تأسیس کردن یک شرکت زمان خوبی است. ران کانوی، سرمایه‌گذار
۱۱) همین الآن یک کارآفرین وجود دارد که می‌ترسد، بهانه می‌آورد و می‌گوید: “هنوز موقع‌اش نشده است.” چیزی به اسم زمان خوب وجود ندارد. کوین پلانک، مدیرعامل Under Armour
۱۲) برای اینکه موفق شوید، لازم نیست نابغه باشید یا حتی دانشگاه رفته باشید، تنها به یک چارچوب و یک رؤیا نیاز دارید. مایکل دل، مدیرعامل دل
۱۳) قلب و روح یک شرکت، خلاقیت و نوآوری است. رابرت آیگر، مدیرعامل والت دیزنی
۱۴) باید چابک و پذیرا باشید. موفقیت شما به‌شدت وابسته به قدرت انطباق‌پذیری شماست. جرمی استاپلین، مدیر عامل یلپ
۱۵) شروع کردن مهم نیست، دیده شدن مهم است. استیو کیس، مدیرعامل آمریکا ایرلاین
۱۶) کسب‌وکار مانند زندگی، درباره‌ی ایجاد حس مثبت در افراد است. به همین سادگی و به همین سختی، دنی میر، مدیر گروه Union Square Hospitality
۱۷) ایده‌ای را که زمانش فرا رسیده، نمی‌توانید بکُشید. ویکتور هوگو
۱۸) اگر می‌خواهید چیزیی را بسازید ولی تکنولوژی نمی‌تواند کمکی به شما کند، کافی است نزدیک‌ترین راه ممکن برای رسیدن به هدف‌تان را پیدا کنید. دنیس کرالی، مؤسس Foursquare

انرژی و انگیزه
۱۹) در قایقی که سوراخ است و سوراخ آن مدام در حال بزرگ‌تر شدن است، اگر انرژی خود را صرف عوض کردن قایق کنید بهره‌وری بالاتری خواهید داشت تا اینکه برای تعمیر سوراخ وقت بگذارید. وارن بافت
۲۰) خودتان را برای شانس‌تان آماده کنید. ریک کامپو، مدیرعامل CPT
۲۱) دنبال چشم‌اندازتان باشید نه پول. پول خودش دنبال شما خواهد آمد. تونی هایش، مدیرعامل زاپوس
۲۲) کارآفرین کسی است که چشم‌انداز و میل به خلق کردن دارد. دیوید کارپ، مدیرعامل Tumblr
۲۳) زندگی همیشه داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه گاهی اوقات باید با کارت‌های بد، خوب بازی کنیم. جک لندن
۲۴) نباید روی اینکه چرا نمی‌توانید کاری را انجام دهید تمرکز کنید؛ که البته بیشتر افراد این کار را می‌کنند. باید روی این تمرکز کنید که چرا شما می‌توانید یک استثناء باشید. استیو کیس، مؤسس و مدیرعامل AOL
۲۵) فکر نمی‌کنم برای موفقیت، صلاحیتی به اندازه‌ی پشتکار حیاتی باشد. پشتکار می‌تواند بر هر چیزی فائق آید حتی طبیعت. جان راکفلر، مدیرعامل استاندارد اویل

نوآوری
۲۶) تغییراتی ارزش دارند که مستمر و باثبات باشند. تنی رابینز
۲۷) وقتی دست به نوآوری می‌زنید، باید خودتان را آماده کنید که هر کسی به شما بگوید که دیوانه شده‌اید. لری الیسون، مدیرعامل اوراکل
۲۸) معمولاً افراد مسیر را اشتباه می‌روند و سپس برای رسیدن به مقصد سخت تلاش می‌کنند. انتخاب درست مسیر از سخت کار کردن مهم‌تر است. کاترینا فیک، مؤسس فلیکر
۲۹) زمانی که دست به نوآوری می‌زنید، ترس‌تان را کجا قرار می‌دهید؟ ترس وجود دارد اما باید جایی را پیدا کنید و ترس‌تان را آنجا قرار دهید. ست گودین، نویسنده
۳۰) نوآوری تقریباً همیشه در ابتدا موفقیت‌آمیز نیست. شما دست به کاری می‌زنید ولی از پس آن برنمی‌آیید و برای اینکه بگویید هنوز شکست نخورده‌اید، نیاز به اعتماد‌به‌نفس دارید. در نهایت موفقیت حاصل خواهد شد. تونی فادل، مؤسس نِست
۳۱) ریشه‌های نوآوری فقط در تکنولوژی نیستند بلکه در چارچوب تاریخی بزرگ‌تری وجود دارند که نیازمند روشهای جدید مشاهده هستند. همانطور که انیشتین می‌گوید: “مشکلات قابل‌توجهی را که با آنها مواجه می‌شویم نمی‌توانیم در همان سطح فکری حل کنیم که آنها را خلق کرده‌ایم”. دیوید بروکس، ستون‌نویس نیویورک تایمز

رشد شخصی
۳۲) همیشه کاری را انجام می‌دهم که برای آن آمادگی ندارم. لحظاتی هستند که می‌گوییم “مطمئن نیستم که بتوانم این کار را انجام دهم”. اگر از این لحظات به سلامت عبور کنیم می‌توانیم به دستاوردهای بزرگ برسیم. ماریسا میر، مدیرعامل یاهو
۳۳) ما در واقع در حالت رقابت با خودمان هستیم و کنترلی روی عملکرد دیگران نداریم. پیت کشمور، مدیرعامل Mashable
۳۴) من از همان ابتدا خیلی خوش‌شانس بودم. دریافته‌ام مادامی که آدم خوبی باشی و آزارت به دیگران نرسد، مردم به تو اجازه می‌دهند که خودت باشی و خودت بودن یعنی صداقت داشتن. این چیزی است که مردم می‌خواهند ببینند. آندرو میسون، مدیرعامل Groupon
۳۵) شما میانگین پنج نفر از افرادی هستید که وقت‌تان را با آنها می‌گذرانید. درو هاستون، مدیرعامل Deopbox
۳۶) هربار که بیان می‌کنید چه چیزی را می‌خواهید یا به چه چیز اعتقاد دارید، اولین نفری هستید که آن را می‌شنوید. این پیغامی است به خودتان و دیگران درباره‌ی آنچه فکر می‌کنید امکان‌پذیر است. روی خودتان سقف نکشید. اپرا وینفری، فعال رسانه
۳۷) ممکن است در انتها حق با افراد بدبین باشد اما فرد خوش‌بین از مسیری که طی می‌کند، لذت بیشتری می‌برد. ساموئل آلن، مدیرعامل Deere
۳۸) متوسط بودن ارزش سفر کردن ندارد. سرجیو مارکیونه، مدیرعامل کرایسلر
۳۹) اهمیت سپاسگزاری هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. برالی، مدیرعامل BET
۴۰) خودتان را محدود نکنید. خیلی از افراد خودشان را به آنچه فکر می‌کنند، انجام دهند، محدود می‌کنند. شما می‌توانید تا جایی که ذهن‌تان به شما اجازه می‌دهد، جلو بروید. یادتان باشد به آنچه اعتقاد دارید، دست خواهید یافت. مری کی اش، مدیرعامل لوازم آرایش مری کی

کارآفرینی
۴۱) ایده‌پردازی آسان است. اجرا سخت است. گای کاوازاکی
۴۲) یقین دارم نصف آن چیزی که باعث می‌شود کارآفرینی موفق باشد و کارآفرین دیگر شکست بخورد، پشتکار است. استیو جابز
۴۳) رمز موفقیت در استخدام این است: دنبال افرادی باشید که می‌خواهند دنیا را تغییر دهند. مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce
۴۴) اگر اهل ریسک کردن نیستید، باید زودتر از کسب‌وکار بیرون بروید. ری کروک، مؤسس مک‌دونالد
۴۵) تمام انسان‌ها کارآفرین هستند نه به خاطر اینکه باید شرکتی را تأسیس کنند بلکه اراده برای خلق کردن در DNA بشر وجود دارد. رید هافمن، مؤسس LinkedIn
۴۶) مهم‌ترین بخش این است که از جای‌تان بلند شوید و کاری بکنید. به همین سادگی. خیلی از مردم صاحب ایده هستند اما تعداد کمی از آنها تصمیم می‌گیرند که کاری درباره‌ی ایده‌شان انجام دهند. فردا نه. هفته‌ی بعد نه. همین امروز. کارآفرین واقعی، عامل است نه رؤیاپرداز. نولان باشنل، کارآفرین
۴۷) مسئله سر ایده‌ها نیست. مهم این است که کاری کنیم ایده‌ها عملی شوند. اسکات بلکسی، مؤسس Behance
۴۸) کسی که هیچ‌وقت مرتکب اشتباهی نشده یعنی هیچ‌وقت تلاشی نکرده است. آلبرت انیشتین
۴۹) ۲۰ سال طول می‌کشد که برای خودتان آبرو بسازید و ۵ دقیقه طول می‌کشد که آن را خراب کنید. اگر اینطور فکر کنید، رفتارتان متفاوت خواهد بود. وارن بافت
۵۰) من شکست نخورده‌ام. من تنها ۱۰ هزار راه را پیدا کرده‌ام که به موفقیت نمی‌انجامد. توماس ادیسون

رهبری و مدیریت
۵۱) شرکت‌های بزرگ در ابتدا با رهبران بزرگ شروع می‌شوند. استیو بالمر
۵۲) عنوان شما، شما را مدیر می‌کند. افراد شما، شما را رهبر می‌کنند. بیل کمپل، مدیرعامل سابق Intuit
۵۳) رهبران در خط مقدم می‌ایستند و در آنجا استانداردهایی را که با آنها قضاوت می‌شوند، ارتقا می‌دهند. فردریک اسمیت، مدیرعامل فدکس
۵۴) مدیریت یعنی، مدیریت کردن در کوتاه‌مدت و توسعه‌ی برنامه‌هایی برای بلندمدت. جک ولش
۵۵) گاهی‌اوقات فکر می‌کنم مهم‌ترین کار من به‌عنوان مدیرعامل این است که به اخبار بد گوش دهم. اگر این کار را نکنید، افرادتان به‌تدریج خبرهای بد را به شما نمی‌دهند و این شروعِ پایان شماست. بیل گیتس
۵۶) اگر ماری را می‌بینید، فوراً آن را بکُشید و کمیته‌ای را مسئول رسیدگی به امور مارها نکنید. هنری راس پرات، سیاستمدار
۵۷) قبل از آنکه رهبر شوید، موفقیت یعنی اینکه خودتان رشد کنید. زمانی که رهبر می‌شوید، موفقیت یعنی موجب رشد دیگران شوید. جک ولش
۵۸) ترس‌های‌تان را برای خودتان نگاه دارید اما شجاعت‌تان را با دیگران تقسیم کنید. رابرت لوئیس استیونسون، شاعر

بهره‌وری
۵۹) ترجیح می‌دهم یک درصد از تلاش‌های صد نفر را داشته باشم تا ۱۰۰ درصد از تلاش‌های خودم. پل گتی
۶۰) داشتن برنامه‌ای دقیق مهم نیست. زندگی شخصی و حرفه‌ای هفت روز هفته و هر روز ۲۴ ساعت هستند. مهم این است که زمان درستی را به هر یک اختصاص دهیم و قبول کنیم هر روز با روز دیگر متفاوت است. الن کولمن، مدیرعامل Dupont
۶۱) شما برای پیروز شدن به دنیا آمده‌اید اما باید برای پیروزی برنامه‌ریزی داشته باشید، خودتان را آماده کنید و انتظار آن را بکشید. زیگ زیگلار، نویسنده و سخنران
۶۲) آماتورها می‌نشینند و منتظر الهامات می‌شوند. مابقی ما بلند می‌شویم و می‌رویم سر کار. استفن کینگ
۶۳) بهتر است دهان‌تان را ببندید و اجازه دهید مردم فکر کنند شما احمق هستید تا اینکه دهان‌تان را باز کنید و شک آنها را تبدیل به یقین کنید. مارک تواین
۶۴) بهره‌وری اتفاقی نیست بلکه نتیجه‌ی تعهد به تعالی، برنامه‌ریزی هوشمندانه و تلاش متمرکز است. پل میر

مقابله با شکست
۶۵) جان سالم به در بردن از شکست به شما اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد. شکست ابزار یادگیری بسیار خوبی است اما باید تعداد آن را به حداقل رساند. جفری ایملت، مدیرعامل جنرال الکتریک
۶۶) من یاد گرفته‌ام که موفقیت را خیلی بیشتر از شکست زیر سؤال ببرم. کت کول، مدیرعامل Cinnabon
۶۷) اگر فکر می‌کنید طراحی خوب گران است باید به هزینه‌ی طراحی بد توجه کنید. رلف اسپت، مدیرعامل جگوار
۶۸) اگر می‌خواهید موفق شوید، نرخ شکست‌های‌تان را دو برابر کنید. توماس واتسون
۶۹) اگر می‌خواهید موفق شوید، میل‌تان به موفقیت باید بیشتر از ترس‌تان از شکست باشد. بیل کاسبی
۷۰) من بیش از ۹ هزار پرتاب را از دست داده‌ام. تقریباً در ۳۰۰ بازی بازنده بوده‌ام. ۲۶ مرتبه می‌توانستم با پرتابم نتیجه‌ی بازی را عوض کنیم ولی نتوانستم. من بارها، بارها و بارها در زندگی‌ام شکست خورده‌ام و به همین دلیل است که موفق شده‌ام. مایکل جردن، اسطوره‌ی بسکتبال
۷۱) با خواندن قواعد، راه رفتن را یاد نمی‌گیرید بلکه با زمین خوردن یاد می‌گیرید که چگونه راه بروید. ریچارد برانسون
۷۲) درباره‌ی شکست خوردن نگران نباشید. کافی است تنها یک بار موفق شوید. درو هاستون، مدیرعامل Dropbox
۷۳) زیاد شکست بخورید تا زودتر موفق شوید. تام کلی
۷۴) موانع چیزهای ترسناکی هستند که وقتی چشم‌تان را از هدف‌تان بردارید، آنها را می‌بینید. هنری فورد

بازاریابی و ترویج
۷۵) محتوا، حکمفرماست. تنها شکل و ارزش آن تغییر می‌کند. کریس پارادایس، مدیرعامل پارادایس
۷۶) به تازگی متوجه بی‌میلی مدیران بازاریابی برای تصمیم گرفتن شده‌ام. آنها بیش از حد به تحقیقات اتکا می‌کنند. تحقیقات به جای اینکه مانند چراغی راه را به آنها نشان دهد، مانند تیر چراغ برقی است که به آن تکیه داده‌اند. دیوید اوگیلوی
۷۷) بازاریابی خوب باعث می‌شود شرکت، هوشمند به نظر برسد. بازاریابی عالی باعث می‌شود که مشتری حس هوشمندی کند. جو چرنوف
۷۸) برای داشتن یک کمپین اجتماعی کارآمد، یک برند باید به اصول اولیه‌ی بازاریابی یعنی تعریف برند و داستان‌گویی مستمر توجه کند. سیمون مین وارینگ
۷۹) بازاریابان خوب مشتریان را انسان‌های کاملی می‌بینند که دارای تمام ابعاد یک انسان واقعی هستند. جونا ساچ
۸۰) مسیر به دفتر مدیرعامل نباید از طریق دفتر مدیرعامل یا دپارتمان بازاریابی باشد؛ بلکه باید از طریق مهندسی و طراحی این کار انجام شود. الون ماسک، مخترع
۸۱) داده بر احساسات پیروز می‌شود. شان رد، مؤسس آدلی و تنیدر

پیشرفت کسب‌وکار
۸۲) آنچه در کسب‌وکار خطرناک است، تکامل نیافتن است. جف بزوس
۸۳) انتظارات والا راه رسیدن به هر چیزی هستند. سام والتون، مدیرعامل وال مارت
۸۴) دغدغه‌تان مشتری بعدی باشد، نه مشتریانی که هم‌اکنون با آنها کار می‌کنید. جرمی کاتش
۸۵) هیچ چیز بهتر از ارتقاء محصول برای شما کار نمی‌کند. ویکتوریا رنسام
۸۶) زمان‌بندی درست، پشتکار و ۱۰ سال تلاش کردن در نهایت باعث می‌شود که به نظر برسد یک شبه موفق شده‌اید. بیز استون، مؤسس توئیتر

مدیریت ستاره‌ها
۸۷) من برای انجام کاری سخت سراغ یک فرد تنبل می‌روم چون این فرد راه آسان‌تری برای انجام دادن آن کار پیدا می‌کند. بیل گیتس
۸۸) کاری کنید که تیم‌تان احترام، قدرت و هیجان را در مورد مأموریت شرکت حس کند. تیم وسترگن، مؤسس پاندورا
۸۹) همیشه با کارمندان‌تان طوری رفتار کنید که از آنها می‌خواهید با بهترین مشتریان‌تان رفتار کنند. استفن کاوی
۹۰) کوچک بودن اشکالی ندارد. می‌توانید با یک تیم کوچک کارهای بزرگی بکنید. جیسون فرید

تفکر کمال‌طلب
۹۱) دردنیای امروز که کسب‌وکار و تکنولوژی به سرعت در حال تغییر کردن هستند، رهبران/شرکت‌ها باید یاد بگیرند که نوآوری کنند، اولویت‌بندی کنند و به سرعت دست به اجرا بزنند. جان چمبرز، مدیرعامل سیسکو
۹۲) وقتی در حال مردن باشم، می‌خواهم به گذشته نگاه کنم و بگویم “وای، عجب ماجراجویی‌ای!” نه اینکه بگویم “وای چقدر زندگی بی‌ریسکی داشتم.” تام پرستون ورنر، مؤسس Github
۹۳) دنیا به سرعت در حال تغییر کردن است. بزرگ‌ها، کوچک‌ها را شکست نمی‌دهند بلکه سریع‌ها، آهسته‌ها را شکست می‌دهند. فیل لیبین، مدیرعامل Evernote
۹۴) هیچ‌وقت فراموش نکنید که تنها ماهی مرده در جریان آب شنا می‌کند. دیوید سبل، مدیر عامل Y&R
۹۵) قانون اول، هیچ‌وقت پول را از دست ندهید. قانون دوم: هیچ‌وقت قانون اول را فراموش نکنید. وارن بافت
۹۶) کامپیوتر چیز بیهوده‌‌ای است زیرا فقط جواب‌ها را به شما می‌گوید. پابلو پیکاسو
۹۷) اگر می‌خواهید فردی را راضی کنید که اشتباه می‌کند، شما درست عمل کنید. خیلی دنبال راضی کردن دیگران نباشید. انسان‌ها آنچه را می‌بینند، باور می‌کنند. به آنها اجازه دهید ببینند. هنری دیوید تارو، شاعر و نویسنده.
۹۸) از مردن نمی‌ترسم، از تلاش نکردن می‌ترسم. جی زد، موسیقی‌دان
۹۹) همیشه چیزی بیش از آنچه از شما انتظار می‌رود، ارائه دهید. لری پیج، مؤسس گوگل
۱۰۰) بهترین زمان برای کاشتن یک درخت ۲۰ سال پیش بود. دومین زمان خوب همین الآن است. ضرب‌المثل چینی

منبع: دکتر پرویز درگی

تمام حقوق این سایت برای © 2018 بیمه دانا. محفوظ است.
طراحی و پشتیبانی توسط هینگ . آی آر